loading...
احسان اکرامی
احسان اکرامی بازدید : 58 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)
 

1

پرسه های روح آقای توکلی

«مشی انتقادی بنده از دولت آقای احمدی‌نژاد همچون آقای مطهری است و روح بنده در لیست آن‌ها قرار دارد.» این را جناب آقای توکلی قبل از انتخابات در نشست جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید رجایی بیان فرموده اند. به همین دلیل از آقای توکلی که توانایی جدا کردن روح از بدن‌شان را دارند، استدعا داریم چند لحظه این کار را کرده و روح‌شان را بفرستند ببیند بالاخره این تورم 70 درصدی کی میآید پس؟ خسته شدیم به خدا از بس چشم به راه ماندیم؛ امسال هم تمام شد اما خبری نیامد!

اما از آنجا که این تکثر ارواح برای ما جالب است چند پیشنهاد برای تراکت های تبلیغاتی آقای توکلی در دور دوم انتخابات ارائه می‌دهیم:

- روح منی مطهری/ منو نزنی مطهری؟!

- تا روح در تن ماست/ مطهری پیرهن ماست!

- لیست، جبهه، تراکت دیگر اثر ندارد/ این لیست برای روحم، هرگز خطر ندارد!

- ما همه در لیست توایم مطهری/ دور دوم می‌ریم مجلس دو نفری

2

بیخ دیواری در دور دوم انتخابات

آقای باهنر در پاسخ به این سؤال كه چرا نتوانستید افراد هم‌فكرتان را در لیست جبهه متحد بگنجانید، خاطر نشان كرده بود: «قبول دارم كه لابی‌هایم در جبهه متحد ضعیف بود» او همچنین گفته بود: «قبول دارم كه جبهه پیروان نتوانست به حق سیاسی طبیعی خودش برسد، ولی این در حدی نبود كه ما به خاطرش كل بازی را به هم بزنیم!»

ایشان ادامه داد: «غفوری‌فرد به قید قرعه از لیست كمیته وحدت حذف شده است!» ما ابتدائاً از اینکه آقای باهنر این‌قدر «قبول» دارند تشکر می کنیم و از اینکه ایشان با فعالیت های صادقانه ای همچون «لابی گری»، سر و ته «بازی» مهمی مثل انتخابات را هم آورده و حتی به فرآیند خرد جمعی همچون «قرعه» انداختن هم روی آوردند، قابل تقدیر است.

در همین راستا اقداماتی همچون پالام پلوم پیلیش، بیخ دیواری، هرکی تک بیاره و بالا بلندی برای رساندن همه آحاد سیاسی به وحدت در دور دوم انتخابات پیشنهاد می شود. البته برخی دوستان ظاهرا بیشتر برای بازی یه قل دو قل مناسب هستند که این دیگر به خودشان مربوط است. راستی اگر خواستند خاله بازی کنند حواس‌شان باشد که آن قضیه خاله خرسه یک چیز دیگر است، با این اشتباه نشود یک وقت!

3

کلا متحول کنید برود پی کارش!

واقعا باید آفرین گفت به کسانی که در آن بحبوحه انتخابات و شلم شوربایی مواضع، مشغول کارهای اساسی و متحولانه بودند. نمونه اش همین جناب وزیر آموزش و پرورش که بعد از دیدار با ماکت مقوایی حضرت امام(ره) به سختی مشغول پی‌گیری طرح تحول آموزش و پرورش بودندو در همین راستا آقای حاجی بابایی از طرح ارائه مدرک به فارغ‌التحصیلان سوم دبستان خبر داده و گفتند: «این طرح آماده است اما ابتدا باید فضای مدارس ساماندهی شود.»

دیدید؟ فکر کنید در شرایطی که امروزه لیسانس هم مثل مو و دهان یکی از اجزای ثابت بدن انسان شده است، داشتن مدرک سوم دبستان می تواند چه افتخار عظیمی برای فارغ التحصیلان این مقطع باشد. حالا فکر می‌کنید موانع پیش‌روی این تحول عظیم در نظام آموزش و پرورش چیست؟ آقای وزیر از این هم پرده برداری کرده اند: «در ابتدا باید ساختمان‌های آموزشی را ساماندهی کرد و ساختمان ۳ سال اول ابتدایی با ساختمان ۳ سال دوم ابتدایی متفاوت باشد و پس از آن، طرح ارائه مدرک به فارغ‌التحصیلان سوم دبستان اجرا می‌شود!»

4

اعاده حیثیت از خاندان هاشمی

فضای انتخابات موجب شده بود تا یکی دیگر از اقدام‌های قاطع دستگاه قضایی برای اعاده حیثیت از خاندان هاشمی دیده نشده و مورد تقدیر قرار نگیرد. در حالی‌که فائزه هاشمی رفسنجانی به دلیل توهین به مسئولان نظام به ۶ ماه حبس محکوم شده بود، سعید تاجیک به جرم توهین به هاشمی رفسنجانی و فائزه هاشمی به ۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

جالب آنکه 4 ماه از این حبس و 50 ضربه شلاق با عنوان «مزاحمت برای بانوان» برای تاجیک صادر شده است. بنابراین اینجانبان به شخصه از افرادی مثل اعظم طالقانی که هر دوره سعی دارند رئیس جمهور شوند تشکر و اعلام می‌کنیم قدر تلاش‌های آنها را می‌دانیم، چرا که قطعا نیت آنها از اینکه اصرار دارند یک زن رئیس جمهور شود این است که می خواهند از این به بعد بخاطر دفاع از بانوان هم که شده است، بعضی ها غیرتی شده و به توهین های فائزه به مسئولین رسیدگی کند. آخر فائزه گفته بود: «در زمان شاه این شعبان بی‌مخ و دار و دسته‌اش بودند که مثل همین اراذل و اوباش با رفتار وحشیانه و جمع کردن رجاله‌ها و لات‌ها، با مخالفان خودشان برخورد می‌‌کردند. حالا هم متاسفانه همان ادبیات و همان روش با نام اسلام، انقلاب، دفاع از ارزش‌ها و این حرف‌ها انجام می‌شود. اداره مملکت الان با همین رجاله‌ها و اراذل و اوباش است.» راستی اگر بانوان هم برای بانوان مزاحمت ایجاد کنند، قابل پیگیرد هست یا نه؟

5

نامردی خاتمی در حق فردین!

کجایی فردین؟! کجایی که ببینی بی مرامی و نامردی شده سکه بازار سیاست! کجایی که ببینی خاتمی در کمال نامردی ییهو اومد و رأی داد. اصلا پیش خودش نگفت یه عده اپوزوسیون فداکار در خارج دارند با چه زحمتی با نظام مقابله می کنند و اون‌وقت این، انگار نه انگار. آخه محمد جان، هیچ فکر ضد انقلاب رو نکردی؟ هیچ حواست به اون‌همه عرقی که اونا دارند زیر بار فشار مبارزه تو سونا می‌ریزن نبود؟ هیچ با خودت نگفتی با این کارها ممکنه چند صد دلار از حقوق سازگارا کم بشه؟ اصلا فکر نکردی ممکنه دیگه مهاجرانی رو به پارتی الجناردیه دعوت نکنند؟ ای تف به این سیاست که اینجوری از پشت به آدم خنجر میزنه؛ حالا آدم نه ضد انقلاب، چه فرقی می‌کنه؟!

6

کاندیدا، دو تا 100 تومن!

همین‌طور که می‌دانید این‌بار دست استکبار از آستین جمعی از دانشجویان بیرون آمد تا در نامه ای به شهردار تهران نسبت به استفاده از امکانات شهرداری برای یک جبهه سیاسی حاصل از «چهار عمل اصلی» انتقاد کنند. از آن طرف هم برادر زاکانی گفته اند که آقای قالیباف فقط 100 میلیون تومان به این جبهه کمک کرده است. ما با اینکه نسبت خاصی با این جبهه نداریم، اما از این اقدام آقای قالیباف ابراز انزجار کرده، او را به تمام مقدساتی که می پرستد قسم می دهیم که دست از این همه خساست بردارد! من نمی‌دانم آخر حرف مردم مگر چقدر مهم است که آدم به خاطر آن، این‌طور چوب حراج به آبرویش بزند و فقط 100 میلیون تومان کمک کند. یعنی آقای قالیباف سهمی چند حساب کرده است که شده 100 میلیون؟! این‌جوری خدای نکرده ممکن است آدم فکر کند ارزش نامزدهای پیشنهادی شهرداری دو تا 100 تومن است؟!

7

تو خود سوم تیری!

مهندس بذرپاش فرموده بودند: «اگر کاندیداهای لیست جبهه پایداری بر اساس تقوا انتخاب شده اند، دوستان بیایند تا من بگویم چه کسی سوم تیری‌تر، ضد انحراف‌تر و ضد فتنه‌تر است.» البته در سوم تیری بودن آقا مهرداد که حرفی نیست؛ حتی در اینکه ایشان از همه هم سوم تیری‌تر هستند حرفی نیست؛ اصلا در اینکه ایشان خود سوم تیر هستند هم حرفی نیست، اما حالا که ایشان با کوله باری از سوم تیر به جبهه متحد پیوسته اند، به ایشان توصیه میکنیم خیلی کنار آقای باهنر و بادامچیان و... راه نروند چون ممکن است کوله بارشان سوراخ شده و مقداری از سوم تیرشان روی زمین بریزد و خدای ناکرده برخی آن را به خودشان بمالند!

طنز- محمد رضا شهبازی

تنظیم تصاویر - امیر خندان پور

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 19
  • بازدید سال : 64
  • بازدید کلی : 1,498